کمی آرام شویم

مینوسم و فریاد های دلم را بی صدا میگویم تا بلکه کمی ارام شوم

کمی آرام شویم

مینوسم و فریاد های دلم را بی صدا میگویم تا بلکه کمی ارام شوم

کمی آرام شویم

دردے که انسان را به سکوت وا میدارد بسیار سنگین تر از دردیست که انسان را به فریاد وا میدارد...! و انسانها فقط به فریاد هم میرسند،نه به سکوت هم!

آخرین مطالب

علت خدا کیست و چیست؟؟

سه شنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۷، ۰۷:۲۱ ب.ظ

امروز سر کلاس دین و زندگی دبیر از خدا و وجود انسان حرف میزد...

میگفت همه موجودات از جمله انسان ها پدیده ای هستند که وجود و هستی شان از خودشان نیست و در وجود و هستی 

نیازمند خداوند هستند...و هر معلول یک علتی داره...

به طور مثال:ساعت که ساخته میشه سازنده ای داره به نام انسان،درواقع یعنی ساعت معلول و انسان علت آن...

هر چیزی تو این دنیا وقتی میگیم وجود داره یه علتی هم داره که اگه نداشته باشه یعنی نیست ،وجود نداره...

حالا انسان هم میتونه معلول باشه و علت آن خدا...

وقتی دبیر دین و زندگی همچین حرفی زد در پایان کلاس ازش پرسیدم:

شما گفتید ما وجودمان از خودمان نیست و هر چیزی که ساخته میشه،وجود داره پشت آن یه علتی هم داره 

ما میگیم حیوانات وجود دارند چراکه خدا علت آن هست،انسان وجود دارد چون علت آن خدا هست ...

ما میگیم خدا وجود داره پس حتما یه علتی هم داره،یه چیزی که اون رو به وجود آورده باشه،یا خدا علت داره یا وجود نداره،هوم؟؟

دبیر گفت:همه حرفای شما درست هست ولی خدا آخرین علت است و بعد اون هیچ چیزی وجود نداره واگه قرار بود برای

هرچیزی یک علتی پیدا کنیم حتی برای خدا پس این سلسله وار ادامه پیدا میکرد و یک چرخه نامحدودی میشد...پس یه

چیزی باید پایان پیداکنه...بعد حرف زدناش گفت:قانع شدی؟؟

گفتم:نه،حرفتون منو قانع نکرد.مگه نمیگید خدا وجود داره؟؟و تو کتابم اومده که هر چیزی که وجود داره علتی هم داره و بازم

گفتم یا مطمئنا خدا وجود نداره یا اگه وجود داشته باشه علتی هم داره

دبیر گفت:شاید علت داشته باشه!!!و هیچ جوابی واسه سوالم نداشت...مطمئنا سوالم جواب داشت اون سواد به حد کافی

نداشتحالا میخوام بدونم علت خدا کیست؟؟وشایدم چیست؟؟؟..

 

  • leila 79.ha

نظرات  (۲)

این بحث شما منو برد به دوران نوجوانی . اون روزایی که بعد از ی اتفاق بد تو زندگیم مثل فوت عزیزی کافر میشدم و به موقعش هم سجده های نیم ساعته داشتم...!! دلیلشم این بود که خیلی متمرکز نمیشدم روی این بحث. مثلا برای خرید یک دوچرخه چندین روز تحقیق و پرسجو می کردم ولی برای رفع دغدغه های ذهنیم درخصوص خلقت به هیچ وقت وقت نمیذاشتم.
ولی وقتی از دوران نوجوانی فاصله گرفتم سعی کردم جهان بینی و اعتقاداتم رو بیشتر کنم. تحقیق کردم . مستند و فیلم دیدم. فکر کردم . با بی دین و با دینش معاشرت کردم. و این کار همچنان ادامه داره.
امروز قرار نیست که اگه با خدام یا بی خدام بتونم شما رو هم به نظرم متقاعد کنم. ولی پیشنهاد میکنم این مکالمه شما و معلمتون رو بعنوان تلنگری برای کشف حقیقت خودتون بدونید. امروز با وجود اینترنت میتونید به آخرین نظریه های علمی دست پیدا کنید . سخنرانی گوش کنید. مستند های مختلف ببینید (مستند کرم چاله) . 
مهمترین چیز اینه که سطح دیدتون بالاتر بره. دنیا بسیار با عظمت تر از اون چیزی هست که فکر میکنید. میتونید این ویدیو رو ببینید و ساعت ها فکر کنید.https://www.aparat.com/v/ah0Ny
اینکه شما کجای این دنیا هستید.
من نمیگم خدا وجود داره یا نه. فقط میدونم این وسط ی چیزی هست... !!!
شما اگه فهمیدی به ما بگو
پاسخ:
:))ممنون بابت نظرخوبتون...
حتما خبر میدم

و اینکه کلیپ آموزنده ای بود:))
  • رضا چترزرین
  • خوب این بحث حیلی پیچیده ای 
    من اگه پاسخی داشته باشم
    میلیون ها پاسخ دارم
    اگه سنتون همینی باشه که برای ایمیلتون زدین 
    یعنی 79
    ترجیح میدم بگم نمیدونم
    اگه خودت به دنبالش باشی
    شاید با اتفاقات زندگی  که باهاش دست و پنجه نرم میکنی بهش برسی 
    اخه سوالتون  هم یکم کمه میخوام بدونم پشت این وسوال چه داستانی؟
    ایا واقعا اگه منظورتون علته که 
    من چند تا کتاب فلسفی و معرفی میکنم شاید به جوابتون برسین
    فیلم در کنار کتاب در کنار معرفی اندیشمندان

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی